понедељак, 25. мај 2009.


Šta je FACEBOOK?

Lokacija Facebook je društvena mreža i služi za smeštanje fotografija i slanje poruka drugim članovima, ali za najveći deo popularnosti može da zahvali samo jednoj mogućnosti – slike drugih korisnika možete pregledati i tokom časova, saznati sve o njima i možda ih pozvati na sastanak. 


Ideja za vebsajt, prema tvrdnji autora, bila je motivisana socijalnom potrebom da na Harvardu omogući upoznavanje ljudi koji žive u drugim domovima unutar univerziteta. Kako navodi, želeo je da umesto postojećih pojedinačnih lista stanara svakog od domova, napravi onlajn direktorijum gde bi svi studenti mogli da budu na jednom mestu. Osnove sajta postavio je za oko nedelju dana.

Lansiran u februauru 2004. godine, veoma brzo se širio Harvardom i za nekoliko nedelja više od polovine studenata tog univerizteta bilo je registrovano. Usledila je ekspanzija na drugim elitnim univerzitetima, kao što su Jejl, Stenford i Kolumbija.

Postao je popularan i na britanskim univerzitetima , delom jer je korisnicima omogućavao da osiguraju dostupnost informacija, ličnih podataka i kontaktiranja samo kolegama sa njihovog univerziteta ili posla. 

Postao je pravi fenomen na mreži, šireći se naglo po drugim školama, uprkos konkurenciji sličnih, lokalnih vebsajtova. 

Kako je objasnio Cukerberg, sajt je napravljen tako da su njegovi članovi deo manjih zajednica, kao što su škole, kompanije ili regioni , tako da svaki od njih može da vidi profil samo onih koji su u njegovoj mreži ili njihovi prijatelji. Cilj je bio da se korisnici osiguraju kako bi mogli da dele informacije samo sa ljudima do kojih im je stalo, zbog čega su im na raspolaganju brojne mogućnosti podešavanja i kontrole pristupa njihovim podacima.

(tekst preuzet sa www.b92.net)

Нема коментара: